Matematik Röntgeni ile eksiklerinizi tespit ediyoruz.

Matematik Röntgeni sisteminde geçmişten bugüne gelen öğrenme eksiklerinizi veya yanlış öğrenmelerinizi tespit etmeye çalışırız. Bu sistem alışılagelmiş seviye belirleme sınavlarından farklıdır. Bu sistemde öğrenciye matematik öğrenmesine engel teşkil eden, öğrenme bariyeri oluşturan konularda sorular yöneltilir. Bu sorular öğrencinin verdiği cevaplara göre düzenlenerek öğrencinin karşısına çıkarılır. Kolay düzeyde ki soruları çözen öğrencinin önüne daha zor düzeyde sorular çıkmaya devam eder ancak kolay düzeyde soruları çözemeyen öğrencinin karşısına o konuda daha fazla soru çıkarılmaz. Uygulanan testin sonunda öğrenci ile ilgili rapor ve öğrenciye özel temel eksiklerinin giderilmesine yönelik çalışma dokümanı hazırlanır. 

Pekiştirme egzersizleri ile öğrenme bariyerlerini kaldırıyoruz.

Temel eksiklik testinden sonra öğrenci için ona özel hazırlanan doküman öğrencinin tespit edilen eksikliklerini gidermek için etkinlikler, sorular, konu özetleri içerir. Bu etkinlikler ve sorulardan bir kısmı eğitmen ile beraber yapılır. Öğrenci çevreden destek almadan ilgili soruları çözene kadar bu çalışmaya devam edilir. Eğer öğrenci eğitmenin çözmüş olduğu örnek 1-2 soruyu izledikten sonra destek almadan diğer soruları çözebilir hale gelmişse geri kalan sorular pekiştirme egzersizi olarak öğrenciye bırakılır. Öğrencinin tespit edilen eksikliği bu doküman ile giderilememişse ek bir doküman ile eksiklik giderilene kadar devam edilir. Biz bu eksiklikleri sonraki öğrenmelerin önündeki en büyük engellerden olduğunu biliyoruz. Bu engellere takılan öğrencilerin matematiğe karşı özgüvenleri kaybettiklerinin farkındayız. Bu nedenle tam öğrenme kuramına göre eğitimlerimizi dizayn ediyoruz. Bir konu öğrenilmeden bir başka konuya geçmiyoruz. 

Bir öğrencinin Matematik Röntgeni kullanımının anatomisi

1- Temel Eksiklik Testi öğrenciye 1-1 veya online olarak uygulanır.

2- Test sonunda ortaya çıkan eksiklikler ve bu eksikliklerin kaç derste bitebileceği bilgisi ebeveyn ile paylaşılır.

3- Test sonunda öğrenciye özel olarak oluşan doküman ile çalışma başlatılır. 

4- Dokümanın her bir sayfası bir konu veya bir konunun alt başlıklarından biriyle ilgili olup sorular tamamen birbirine benzerdir. Öğretmen bu soruların bir ya da bir kaçını kendisi çözerken geri kalanları öğrencinin çözmesini ister.

5- Her sorunun derste çözülmesindense öğrencinin çözebildiği fark edildiğinde diğer sorular ders sonrası için öğrenciye sorumluluk olarak verilir.

6- Derslerde kalem çoğunlukla öğrencinin elindedir. Dersler öğretmenin anlatması odağındansa öğrencinin aktif olduğu tarzda işlenir.

7- Temel eksiklikler giderildikten sonra öğrenci ile kaldığı konulardan devam edilir.